Етнокултурни особености в развитието на социалния интерес при деца от ромски произход в предучилищна възраст
DOI: 10.15547/PF.2023.016
В предучилищната възраст, по убеждението на класиците на индивидуалната психология А. Адлер и Р. Драйкурс, се формира стила на живот и се развива социалния интерес. В своето развитие всяко дете е поставено в центъра на единствен по рода си социален кръг от човешки взаимоотношения, а именно дете–семейство– педагог.Конкретното проучване е насочено към проявленията на социалния интерес при деца от предучилищна възраст от различен етнически произход.Сравнителният анализ на равнището на социален интерес при деца от различен етнически произход показва статистически различия в развитието му. Въпреки това се очертава една много оптимистична тенденция, свързана с резултатите от предучилищното възпитание и обучение.Откриват се особените предимства, устойчивостта и резултативността и интегриращия характер на парадигмата на съвременното предучилищно обучение и възпитание у нас.