Магията на ателието “Приказки за правата на детето”
DOI: 10.15547/PF.2020.026
Големият френски педагог от първата половина на 20 в. Селестен Френе е казал, че за да се научи нещо, то трябва да се преживее. Ателиетата, замислени от него като форма за съвместна практическа и творческа работа на децата в началното училище, са точно такава възможност за общо преживяване на идеи и проблеми, за учене в процеса на работа – с другите и от другите, на общите постижения и радостта от успеха. Днес ателиетата се провеждат с деца/ученици и възрастни по различни теми. Те приличат на интерактивни семинари или работа в група (workshop). Основното е преживяването, разнообразието от сменящи се дейности, общия „продук“, емоцията. В конкретния случай ателиетата по проблеми на правата на детето са начин и възможност за връщане към детството, за да погледнем към детските права през погледа на детето, през магията на приказния свят и през проблемите днешната реалност на децата. И да се замислим дали като възрастни правим наистина най-доброто за децата, в името на техните висши интереси.