Мост между образованието и работата
Съществува несъответствие между изискванията на училището и тези на работодателите, придружено с усещането, че това, което досега сме вярвали за образованието и дипломите, се оказва донякъде грешно. Научни изследвания показват, че има обратна корелация между придобитите квалификации и представянето в работна среда. На образованието се гледа като на нещо добро за обществото, но има една порочна тенденция то да влияе зле на истинското учене – съществува прекалено фокусиране върху продуктите на образованието (резултатите от изпити) за сметка на процесите (прилагане на това, което в разбрано). Трудовите посредници търсят у кандидатите за работа психологически и социални нагласи, които трудно се дефинират или измерват. Такива нагласи се придобиват като следствие от съобразяване с индивидуалните нужди на обучаемия и развиване на ключови компетенции, а това остава на заден план при преследването на добри резултати от изпитите и подреждането на училища по успеваемост. Има и много учители, обаче, които гледат на професията си не само като на средство за изкарване на прехраната, в което просто насочват учениците си към вземане на диплома. Те имат по-широк поглед към реализацията на учениците в живота. Това изисква да се отхвърли схващането, че в житейски план има ценност само образованието, получено в тясно академичен план – а то се смята за задължително и неизбежно във Великобритания, а и в много други страни! В статията се застъпва идеята за извеждане на преден план на развитието на способностите и добрите качества, необходими за успешен живот и работа. Учителите имат жизнено важна роля за развитието на такива способности и качества в училищата и колежите, и трябва да ги поставят като приоритетни в преподаването си.